Πέμπτη 27 Αυγούστου 2009

Πρακτικά Βουλής (Απόγευμα 26/8) - Σημεία Τροπολογίας

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ:
....
Αναφορικά τώρα με τη δεύτερη υπουργική τροπολογία, επιτρέψτε μου να σημειώσω ότι με την παράγραφο 1 ρυθμίζεται το θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας και εντάσσεται στις καθηγητικές σχολές το Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας, το Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 5/2009 πράξη του Συντονιστικού Συμβουλίου με την υπ’ αριθμ. 4/2009 πράξη του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, καθώς και το άρθρο 1 του Προεδρικού Διατάγματος 118/1995.
Ως εκ τούτου δεν απαιτείται για τους πτυχιούχους των Τμημάτων αυτών πρόσθετο πτυχίο ή πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης για τους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Απολύτως σχετικά αναφέρω –και παρακαλώ να εξεταστεί από μέρους σας, κύριοι Υπουργοί- ότι πρέπει να δούμε και το ζήτημα της επέκτασης της ρύθμισης της τροπολογίας που αναφέρεται στην αναγνώριση παιδαγωγικής επάρκειας του Τμήματος Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά και σε άλλα αντίστοιχα τμήματα και να ξεκινήσει ένας ανοικτός και ειλικρινής δημόσιος διάλογος, προκειμένου να θεσπιστούν αντικειμενικά κριτήρια για την αναγνώριση καθηγητικών σχολών.
....
-------------------------------------------------------------------------------
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΛΥΣΑΝΔΡΑΚΗΣ:
....
Ξεκινώ με την τροπολογία με γενικό αριθμό 663 παράγραφος 1, η οποία αναφέρεται στη δυνατότητα των αποφοίτων της ισπανικής γλώσσας να διδάξουν στη μέση εκπαίδευση. Επίσης, αναφέρεται στους αποφοίτους του Τμήματος Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Εδώ έχουν υπάρξει σοβαρές διαμαρτυρίες από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος σχετικά με το ότι γίνεται μία σοβαρή διάκριση σε βάρος αποφοίτων άλλων τμημάτων Πληροφορικής. Φαίνεται να έχουν βάση αυτές οι διαμαρτυρίες, κάτι που θα ήθελα να επισημάνω.
....
--------------------------------------------------------------------------------------------
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ:
.....
Θα αναφερθώ μόνο σε μία τροπολογία για το Τμήμα Διδακτικής Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς που θεωρείται πλέον ως καθηγητική σχολή. Με τη ρύθμιση αυτή υπογραμμίζουμε ότι είμαστε μπροστά σε μία σκανδαλώδη ρύθμιση, που σημαίνει ότι οι πτυχιούχοι του παραπάνω τμήματος λογίζεται ότι διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, ισοδύναμη με το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας του προγράμματος παιδαγωγικής κατάρτισης για εκπαιδευτικούς και υποψηφίους εκπαιδευτικούς. Πτυχιούχοι του τμήματος αυτού θεωρείται ότι κατέχουν πλήρη τα προσόντα διορισμού και αποκτούν απόλυτη προτεραιότητα διορισμού έναντι συνυποψηφίων τους, ακόμη και έναντι εκείνων που έχουν πετύχει υψηλότερη επίδοση στο σχετικό διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. Επίσης, αποκτούν απόλυτη προτεραιότητα πρόσληψης ως προσωρινοί αναπληρωτές, γεγονός που τους παρέχει προτεραιότητα διορισμού στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και δεν έχουν υποχρέωση υποχρεωτικής παρακολούθησης του προγράμματος παιδαγωγικής κατάρτισης. Διαφωνούμε τελείως με αυτήν την τροπολογία.
Ολοκλήρωσα κύριε Πρόεδρε. Ευχαριστώ πολύ.
........
---------------------------------------------------------------------------------------
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΕΛΕΤΣΗΣ:....
Εγώ νομίζω ότι η τροπολογία είναι σωστή. Μιλάμε για διδακτικά τμήματα. Για ένα τμήμα το οποίο έχει τον τίτλο «διδακτική της τεχνολογίας και ψηφιακών συστημάτων», όπως βέβαια και για το τμήμα της ισπανικής γλώσσας, είναι αυτονόητο κατά την άποψή μου ότι τα παιδιά που φοιτούν εκεί έχουν τη δυνατότητα και προορίζονται για να κατευθυνθούν στην εκπαίδευση. Μάλιστα αντιστρέφοντας το επιχείρημα του εισηγητή του ΠΑ.ΣΟ.Κ. θα έλεγα ότι δεν ξέρω αν οι απόφοιτοι σπουδών με αντικείμενο που έχει σχέση με τα ψηφιακά συστήματα και με τις νέες τεχνολογίες και οι οποίοι έχουν δικαιώματα στην αγορά, εάν τα δικαιώματά τους αυτά τα έχουν οι απόφοιτοι του Τμήματος της διδακτικής της τεχνολογίας, δηλαδή αντίστροφά εάν τα παιδιά αυτά έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν οι απόφοιτοι για τους οποίους ενδιαφερόμαστε. Αυτό είναι ένα θέμα.
Εγώ ζήτησα να κάνω παρέμβαση γιατί πιστεύω ότι έχει δημιουργηθεί ένα δεδομένο ή τουλάχιστον ορισμένοι ισχυρίζονται -και θεωρώ ότι έχουν δίκιο όταν το ισχυρίζονται- ότι έχει δημιουργηθεί σήμερα μία κατάσταση την οποία ενδεχομένως θα πρέπει να «θεραπεύσουμε» συμπληρώνοντας την τροπολογία. Τι είναι αυτό δηλαδή; Υπάρχουν απόφοιτοι πληροφορικής που η ελληνική εκπαίδευση μέχρι σήμερα τους δέχεται ως ωρομίσθιους και ως αναπληρωτές για να διδάσκουν στην εκπαίδευση και τους δίνει αυτή τη δυνατότητα χωρίς να έχουν τη διδακτική επάρκεια μέσω ΑΣΠΑΙΤΕ ή οτιδήποτε άλλο. Υπάρχουν λοιπόν κάποια δεδομένα τα οποία πρέπει να λάβουμε υπόψη. Υπάρχουν τέτοιοι απόφοιτοι οι οποίοι έχουν διδάξει για περισσότερο από δύο χρόνια. Αυτοί ισχυρίζονται λοιπόν –και δεν ξέρω κατά πόσο αυτό είναι αληθές, είναι πραγματικό, είναι βάσιμο και αν είναι βάσιμο, τότε πρέπει να υπάρξει πρόνοια- ότι με την αναγνώριση που κάνουμε μέσω αυτής της τροπολογίας αυτομάτως πηγαίνουν πίσω σ’ όλους αυτούς τους πίνακες και χάνουν κάποια από τα δικαιώματά τους.
Εγώ δεν είμαι σε θέση να κάνω πρόταση, αλλά πιστεύω ότι οι τεχνοκράτες και οι σύμβουλοι του Υπουργείου μπορούν να διατυπώσουν μία τέτοια ρύθμιση ώστε αυτοί οι άνθρωποι που έχουν τουλάχιστον ένα κριτήριο δύο διδακτικά έτη «στην πλάτη τους» να μπορούν να εισέρχονται στο Τμήμα ενδεχομένως της ΑΣΠΑΙΤΕ για να παίρνουν και αυτή τη διδακτική επάρκεια έτσι ώστε να μην αδικούνται έναντι αυτών των ανθρώπων των οποίων εμείς σήμερα αναγνωρίζουμε το δικαίωμα και ορθά το αναγνωρίζουμε. Το ένα είναι αυτό.
--------------------------------------------------------------------------------
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ:
....
Έρχομαι τώρα στο Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά που χαρακτηρίστηκε ως καθηγητική σχολή.
Κύριε Υφυπουργέ –και αναφέρομαι στον κ. Λυκουρέντζο- σας δηλώνω με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν υπάρχει καν υπόνοια και υποψία εκ μέρους του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού ότι εσείς πράττετε κάτι για ίδιον και προσωπικό όφελος. Να σας πω γιατί, πολιτικά πάλι μιλώντας; Διότι είναι και ιδιαιτέρως, είναι και εξόχως εμφανές –να το πω έτσι, βγάζει μάτια- το τι πάει να γίνει. Άρα, λοιπόν, δεν νομίζω ότι ένας Υφυπουργός με το δικό σας δείκτη ευφυΐας θα εξετίθετο με μία τέτοια πράξη. Πολιτικά μιλώντας. Ως άνθρωπος θεωρώ ότι είστε ακεραίου χαρακτήρος. Άρα, λοιπόν, δεν τίθεται για μας τέτοιου είδους ζήτημα. Σας δηλώνω ότι μακριά από εμάς τέτοια υπόνοια ή υποψία.
(TR)
(2KO)
Ακούστε όμως τι έλεγε το 2003 ο παρακαθήμενός σας Υφυπουργός, Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας τότε το 2003 αντιπολίτευση γαρ η Νέα Δημοκρατία: «Νομίζω ότι θα πρέπει να αναγνωρισθεί και να συμπεριληφθεί στη σχετική διάταξη ότι τα τμήματα πληροφορικής…
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Κυρία Πρόεδρε, αν μου επιτρέπετε, όλοι οι προηγούμενοι συνάδελφοι μίλησαν επί δεκαπεντάλεπτο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Παρακαλώ, συνεχίστε.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Τα βλέπω γραμμένα, κύριε συνάδελφε. Ήταν το 60% του χρόνου…
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Δεν έδωσα το 60%, τρία λεπτά.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Πεντέμισι λεπτά.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Και άλλωστε το έκανα από σεβασμό στο πρόσωπο του κ. Κακλαμάνη για να διαγραφούν κάποια ίχνη αμφιβολιών που πιθανόν διατηρούσε για την όλη μας ενέργεια.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Έχετε άλλα τρία λεπτά, κύριε συνάδελφε.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Συνεχίζω. Έλεγε, λοιπόν: «Νομίζω ότι θα πρέπει να αναγνωρισθεί και να συμπεριληφθεί στη σχετική διάταξη ότι τα τμήματα πληροφορικής είναι καθηγητικές σχολές». Αυτά έλεγε ο συντοπίτης μου από τη Θεσσαλία Υφυπουργός το 2003.
Τώρα έρχεστε και δημιουργείτε ένα καθεστώς διακρίσεων. Για ποιο λόγο το κάνετε αυτό το πράγμα; Εξ ανάγκης, εξ αντικειμένου δημιουργείται ένα καθεστώς διακρίσεως εις βάρος κάποιων άλλων ανθρώπων. Και ξέρετε από πού πηγάζει το πρόβλημα, εάν θέλετε να το πάμε στην ουσία του, ποιο είναι το θέμα;
Μπορείτε, κύριοι Υφυπουργοί, να μου υποδείξετε ένα νόμο που να μπορώ να δω ξεκάθαρα τον ορισμό της καθηγητικής σχολής; Δηλαδή, καθηγητική σχολή είναι αυτό, αυτό. Δεν υπάρχει. Μπορείτε να μου ορίσετε τον όρο με σαφήνεια, τι σημαίνει «διδακτική εμπειρία»; Τι σημαίνει «παιδαγωγική επάρκεια»; Δεν υπάρχει ορισμός.
Άρα, έχετε η πολιτική εξουσία, προκειμένου να ικανοποιήσει ρουσφετολογικές ή άλλες δεσμεύσεις της, πάντως όχι προσωπικές το ξαναλέω και απονείμει κατά το δοκούν τον ορισμό «καθηγητική σχολή» στο τάδε τμήμα, «μη καθηγητική σχολή» στο άλλο τμήμα.
Άρα, λοιπόν, θα πρέπει να τελειώνουμε με τον τραγέλαφο αυτό. Δώστε ορισμό τι σημαίνει «παιδαγωγική επάρκεια», τι σημαίνει «διδακτική επάρκεια», τι σημαίνει «καθηγητική σχολή», για να ξέρουμε ποιοι το δικαιούνται και ποιοι δεν το δικαιούνται. Εκεί είναι η ρίζα του κακού και εκεί είναι η κριτική του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού.
....
------------------------------------------------------------------------------
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ:
....
Θέλω να πω τούτο: Στο Τμήμα Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων ή Διδακτικής και Τεχνολογίας Ψηφιακών Συστημάτων –βρίσκεται σε εξέλιξη η αλλαγή του ονόματος- σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά διδάσκονται δύο μαθήματα κορμού και υποχρεωτικά και έξι επιλογής.
Καταθέτω το Πρόγραμμα Σπουδών όπως το κατέβασα από το sight του Πανεπιστημίου και της αντίστοιχης Σχολής.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Κεγκέρογλου καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Μέχρι το 2007 είναι γεγονός ότι υπήρχαν περισσότερα μαθήματα παιδαγωγικά στο συγκεκριμένο Τμήμα, αλλά άλλαξε το πρόγραμμα σπουδών.
Στο Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης –γιατί υπάρχουν πολλά στην Ελλάδα, θα αναφέρω μόνο αυτό το παράδειγμα γιατί δεν έχω και χρόνο- τα υποχρεωτικά και επιλογής μαθήματα φτάνουν τα 20. Άρα, με ποια λογική βάζουμε μόνο ένα τμήμα και αποκλείουμε όλα τα άλλα; Δεν είπαμε ότι αυτό το Τμήμα δεν πρέπει να μπει. Πρέπει να μπει, αλλά πρέπει να μπουν μαζί και όλα τα άλλα παιδαγωγικά μαθήματα που έχουν τουλάχιστο ισόποσα διδαχθεί και έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα. Τώρα εάν θέλετε να τα προσθέσετε, να τα βάλετε όλα σύμφωνα, με την τοποθέτηση του κ. Ταλιαδούρου το 2003, με την οποία πρέπει να μπουν όλα τα τμήματα πληροφορικής, θέλετε να αποσύρετε την τροπολογία και να έλθει οργανωμένη και εμπεριστατωμένη να συμπεριλαμβάνει όλα αυτά τα τμήματα μέσα, ό,τι θέλετε κάνετε! Αλλά ένα τμήμα εάν το περάσετε με τον τρόπο που πάτε να το περάσετε, δημιουργείτε αμέσως τη βεβαιότητα ότι δεν λειτουργείτε προς το δημόσιο συμφέρον αλλά μόνο προς την εξυπηρέτηση κάποιων συγκεκριμένων αιτημάτων τα οποία δικαίως τα θέτουν τα αιτήματα και εμείς τα αναγνωρίζουμε αλλά όχι μόνο του ενός τμήματος.Ολοκληρώνω την τοποθέτησή μου λέγοντας ότι πραγματικά η ίδρυση των ΤΕΙ στη χώρα μας έχει προσφέρει πάρα πολλά. Προβλήματα υπήρχαν από την αρχή, προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν, το ζήτημα είναι μέσα από μία νέα αναπτυξιακή πορεία που πρέπει να έχει ο τόπος να δώσουμε τη δυνατότητα με τη θεσμική υποστήριξη και τη χρηματοδότηση στα τεχνολογικά ιδρύματα, στα πανεπιστήμια να παίξουν το ρόλο τους και να οδηγήσουμε την Ελλάδα μπροστά. Εάν αντιμετωπίζουν πελατειακά το θέμα, δεν οδηγούμαστε πουθενά.
PM


(2GM)
Η νέα κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. που θα έχει και τη βούληση και τη δυνατότητα να τo πράξει θα το έχει αυτό ως πρώτη προτεραιότητα. Επένδυση για ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα, για το όφελος της κοινωνίας και της οικονομικής και της παραγωγικής διαδικασίας.
Σας ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Ευχαριστούμε τον κύριο συνάδελφο.
Ο κύριος Υφυπουργός έχει το λόγο.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κυρία Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είμαι εδώ για να δώσω απαντήσεις με βάση την ελληνική νομοθεσία και την υποχρέωση που έχει ο εκάστοτε Υφυπουργός και Υπουργός να τηρεί το νόμο. Ακούστηκαν πριν από λίγο τοποθετήσεις του τύπου τι είναι δικαιοσύνη και τι δεν είναι, τοποθετήσεις για διαδικασίες που χαρακτηρίζονται από άγνοια. Παραδείγματος χάρη, είναι σοβαρό ατόπημα να ομιλεί κανείς για το πώς ονομάζεται μία σχολή, ένα πανεπιστημιακό τμήμα ως καθηγητικό και να μην γνωρίζει τη διαδικασία. Σε επίπεδο Αίθουσας του Κοινοβουλίου αυτό είναι ατόπημα.
Η πολιτική ηγεσία δεν αποφασίζει για τίποτα. Δεν επιλέγουμε εμείς ποια τμήματα είναι καθηγητικές σχολές. Επιλέγουν τα αρμόδια όργανα της πολιτείας, το ΣΑΠΕ, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Το τι είναι καθηγητική σχολή πάλι δεν το καθορίζει ο εκάστοτε Υπουργός και Υφυπουργός. Το έχει καθορίσει ο ιδρυτικός νόμος του τμήματος και το πρόγραμμα σπουδών. Αρχίζω λοιπόν απ’ αυτό το θέμα γιατί είμαι στην πολύ άνετη θέση να παράσχω απαντήσεις για όλα τα ζητήματα τα οποία ετέθησαν.
Σας κάνω και μία δήλωση: Επειδή υπάρχουν προσωπικού χαρακτήρα υπαινιγμοί σ’ ό,τι αφορά τον ομιλούντα Υφυπουργό, σας βεβαιώνω ότι αν αισθανόμουν ότι είχα ευνοήσει το τμήμα και είχα αδικήσει άλλους, θα είχα παραιτηθεί διότι αν δεν περάσει αυτή η διάταξη αδικούμε το πρόγραμμα σπουδών, αδικούμε τους αποφοίτους τους οποίους προσδιορίσατε ως καθηγητές με την ίδρυση του τμήματος το 1995, με το δεύτερο προεδρικό διάταγμα του 2004 το οποίο δεν έκανε η Νέα Δημοκρατία, ούτε φοιτούσαν τα παιδιά μας στα τμήματα αυτά. Ευτυχώς δέχομαι την κριτική σας διότι τα δικά μας παιδιά φοιτούν στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια και θέλω να το θυμάστε αυτό, αλλά η κριτική σας σ’ ό,τι αφορά όλα τα υπόλοιπα είναι άδικη, με αβάσιμα, με «άσφαιρα» επιχειρήματα.
Αρχίζουμε λοιπόν. Ιδρυτικός νόμος: Προσδιορίζει σαφώς ότι το τμήμα της διδακτικής τεχνολογίας του Πειραιά είναι για καθηγητές που θα διδάξουν πληροφορική. Πότε; Το 1995, σε μία εποχή που η χώρα έχει έλλειψη εκπαιδευτικών που θα διδάξουν πληροφορική. Πρόγραμμα σπουδών: Κατά τον ίδιο τρόπο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έχω από τις αποφάσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, συμπεριλαμβάνει είκοσι και πλέον μαθήματα παιδαγωγικής. Όπως ορίζει ο νόμος, οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου προσφεύγουν με έγγραφό τους στο Υπουργείο Παιδείας για να ακολουθηθεί η διαδικασία. Το καταθέτω στα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κύριος Ανδρέας Λυκουρέντζος καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Θέλουμε φωτοτυπίες των εγγράφων.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Να τα πάρετε, για σας είναι, όλα για σας, όλα στο φως. Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα. Η τακτική της σπίλωσης και η «βιομηχανία λάσπης» παίρνουν απάντηση.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Για τα υπόλοιπα να μας πείτε.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θα ακούσετε και για τα υπόλοιπα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Κύριε Κεγκέρογλου, σας παρακαλώ.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Να μη λέτε ό,τι θέλετε εδώ πέρα. Για τα υπόλοιπα…
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Για τη Λ’ Άκουιλα θα πείτε κάτι;
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Παράρτημα της αποφάσεως του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: Η ΑΣΠΑΙΤΕ η οποία είναι η κατεξοχήν παιδαγωγική σχολή έχει 14 μαθήματα. Το τμήμα στο οποίο αναφερόμαστε έχει 18 μαθήματα. Τι κάνει λοιπόν η πολιτική ηγεσία; Έρχεται το πρακτικό στις 4/3/2009 στο Υπουργείο. Αγαπητέ κύριε συνάδελφε που ενδιαφέρεστε για τα υπόλοιπα τμήματα, ακούστε, σας παρακαλώ. Το πρακτικό λοιπόν ορίζει ότι μόνο το συγκεκριμένο τμήμα μπορεί να χαρακτηριστεί ως διδακτικό και παιδαγωγικό. Η πολιτική ηγεσία, αγαπητέ συνάδελφε, απαλείφει τη λέξη «μόνο» για να αφήνει τη δυνατότητα σ’ όλα τα τμήματα πληροφορικής να ακολουθήσουν τη νόμιμη διαδικασία, να πάνε στο ΣΑΠΕ, να πάνε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, να πάρουν τις αποφάσεις και να νομοθετήσει. Δεν αποκλείουμε κανέναν. Καταθέτω λοιπόν και τις δύο αποφάσεις για να τις μελετήσετε για να δείτε ότι η πολιτική ηγεσία δεν μεροληπτεί.
(Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κύριος Ανδρέας Λυκουρέντζος καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Η πολιτική ηγεσία είναι ανοιχτή σε όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού αλλά τηρεί τους νόμους και εφαρμόζει αποφάσεις των οργάνων της πολιτείας. Η τοποθέτηση του κυρίου Ταλιαδούρου την οποία πολλές φορές επικαλεσθήκατε αυτό ακριβώς λέει και γι’ αυτό ακριβώς αφαιρέσαμε τη λέξη «μόνο», για να μπορούν όλες οι σχολές να ακολουθήσουν τη νόμιμη διαδικασία, διότι εμείς δεν εμπορευόμαστε, αγαπητέ συνάδελφε, το λαϊκισμό. Ανταποκριθήκαμε σε αποφάσεις τις οποίες σας κατέθεσα και οι οποίες στηρίζονται σε ιδρυτικούς νόμους που στηρίζονται στα προγράμματα σπουδών του Πανεπιστημίου και του τμήματος τα οποία και αυτά καταθέτω και παρακαλώ να ζητήσετε φωτοτυπίες για να ενημερωθείτε. Αυτή είναι η αλήθεια και δεν υπάρχει τίποτα παραπάνω απ’ όλα αυτά.
(Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κύριος Ανδρέας Λυκουρέντζος καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Περίμενα όλες αυτές τις μέρες για να δώσω τις απαντήσεις στη Βουλή διότι απ’ όπου και αν δεχτήκαμε επιθέσεις δώσαμε απαντήσεις, αλλά δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκαν όλοι στο καθήκον να δημοσιεύσουν τις απαντήσεις τις οποίες εμείς δώσαμε από το Υπουργείο. Έτσι λοιπόν σ’ ό,τι αφορά τις καθηγητικές σχολές όπου εντάσσουμε το ένα πανεπιστημιακό τμήμα μετά το άλλο -δεν είναι το πρώτο τμήμα, είναι μία σειρά από τμήματα- το πράττουμε όταν το επιτρέπουν οι αποφάσεις των οργάνων της πολιτείας, τα προγράμματα σπουδών και ανταποκρινόμαστε στα αιτήματα των αποφοίτων, της ακαδημαϊκής κοινότητας. Εν προκειμένω στο Πανεπιστήμιο Πειραιά η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, η πρώτη παράταξη, η απόλυτη πλειοψηφία στο Πανεπιστήμιο έχει κάνει «σημαία» της τη διεκδίκηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Είναι η πλειοψηφία η οποία έχει και το σύλλογο των φοιτητών. Επιτέλους, κύριοι συνάδελφοι, σε κανέναν δεν χαριζόμαστε, ούτε προϋπηρεσίες σβήνουμε, όπως υπαινίχθη άλλος συνάδελφος, ούτε κάποιους διορίζουμε. Αποκτούν δυνατότητα να δίνουν εξετάσεις στο ΑΣΕΠ. Αυτή είναι η αλήθεια. Αν αμφισβητείτε και αυτό, με γειά σας, με χαρά σας.
....
------------------------------------------------------------------------------------
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ: Κακώς όσον αφορά το ΠΑ.ΣΟ.Κ., διότι ουδέποτε και κανείς εκ των συναδέλφων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν ασχολήθηκε με το θέμα αυτό, προσωπικά με εσάς. Ωστόσο, όμως, επιμένουμε και επιμένουμε ουσιαστικά, ζητώντας ουσιαστικές απαντήσεις και αποκαλύπτοντας την αλήθεια, γιατί η αλήθεια είναι διαφορετική από αυτήν στην οποία αναφερθήκατε προηγουμένως εσείς.
Και γίνομαι συγκεκριμένος. Είναι προσχηματική η επίκληση της δυνατότητας των αποφοίτων του Τμήματος Διδακτικής Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Γιατί; Διότι αυτή υπάρχει ήδη από το 2005. Αυτή η δυνατότητα υπάρχει από το 2005, γιατί τα πτυχία αυτού του Τμήματος αποτελούν τυπικά προσόντα διορισμού στον κλάδο ΠΕ19 Πληροφορικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το 2005. Η συμμετοχή δε στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ στον οποία αναφερθήκατε, χωρίς πτυχίο παιδαγωγικής κατάρτισης, προβλέπεται ήδη με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 2834/2000. Αυτή είναι η νομολογία.
Αφού, λοιπόν, αυτή είναι η νομολογία, αυτός είναι ο νόμος τον οποίο καλείστε να εφαρμόσετε, τότε τι ρόλο παίζει η διάταξη την οποία προτείνετε σήμερα; Ένα μόνο ρόλο, μία μόνο στόχευση. Ποια είναι αυτή; Ο μόνος λόγος θέσπισης αυτής της ρύθμισης είναι η προνομιακή πρόταξη των πτυχιούχων του εν λόγω Τμήματος στους διορισμούς είτε από τον πίνακα διορισθέντων είτε από τον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών, όπως προαναφέρθηκε, και όχι η συμμετοχή τους στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ που έχει, επαναλαμβάνω, θεσμοθετηθεί ήδη από την 1.1.2005.
Αυτή είναι η αλήθεια. Καμία άλλη κατηγορία, καμία άλλη απόδοση ευθυνών, καμία άλλη απόδοση σκοπιμότητας προσωπικά σε εσάς, κύριε Υφυπουργέ. Επαναλαμβάνω και από το Βήμα της Βουλής ότι σας τιμούμε για την πολιτική σας δράση και την πολιτική σας παρουσία, όμως η αλήθεια είναι αυτή. Η βάση της αλήθειας είναι αυτή στην οποία αναφέρθηκα προηγουμένως και επομένως οφείλετε να απαντήσετε ποια είναι η σκοπιμότητα της συγκεκριμένης ρύθμισης. Εάν ισχύει η νομοθεσία όπως αναφέρομαι εγώ -και αναφέρομαι συγκεκριμένα στη νομοθεσία- τότε δεν έχετε παρά να αποσύρετε τη συγκεκριμένη ρύθμιση, διαφορετικά δίνετε προβάδισμα να προτάσσονται στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ οι πτυχιούχοι του συγκεκριμένου Τμήματος. Αυτή είναι η μοναδική αλήθεια.
.....
-------------------------------------------------------------------------------
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ:
....
Έχουμε το θέμα –και τελειώνω με αυτό, κυρία Πρόεδρε- των καθηγητικών σχολών που εντάσσεται το τμήμα. Πέρα απ’ αυτά που είπε ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος για το θέμα του παιχνιδιού με το Α.Σ.Ε.Π. κ.λπ., με το ΠΕ 19, θα ήθελα να πω ότι αυτό το Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας των Ψηφιακών Συστημάτων, αφενός είναι ένα υπερεξειδικευμένο αντικείμενο. Επιτρέψτε μου το λογοπαίγνιο, αν καταλαβαίνω γενικά. Εκεί σπουδάζουν τη διδακτική των ψηφιακών συστημάτων, αλλά στα Γυμνάσια που θα διδάξουν, γίνονται τα ψηφιακά συστήματα, όχι η διδακτική των ψηφιακών συστημάτων. Είναι και λάθος. Δεν ξέρω αν μιλάω λογικά, αλλά εγώ πιστεύω ότι είναι και λάθος λογικό.
Δεύτερον, υπάρχουν νομοταγή τμήματα, όπως είπαν οι προλαλήσαντες συνάδελφοι. Γιατί γίνονται διακρίσεις, όταν υπάρχουν άλλα πέντε έξι τέτοιου είδους; Πώς γίνεται λοιπόν αυτή η φωτογραφική διάκριση;
Το θέμα που θα έπρεπε να δει πιστεύω η Κυβέρνηση –και με αυτό θα κλείσω- και το οποίο πρέπει να δούμε σοβαρά για να λυθεί στη βάση της αρχής, ότι άλλο πράγμα είναι το επιστημονικό αντικείμενο και άλλο πράγμα η παιδαγωγική κατάρτιση και διάσταση αυτού του πράγματος. Καθηγητές στα Λύκεια ή τα Γυμνάσια δεν έχουν μόνο το επιστημονικό τους αντικείμενο που πρέπει να ξέρουν. Πρέπει να το δούμε πιο σοβαρά και πιο ριζικά.
Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
....
-----------------------------------------------------------------------------
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, από τη στιγμή που η Κυβέρνηση δεν αποσύρει την τροπολογία που αφορά το Τμήμα Διδακτικής του Πανεπιστημίου Πειραιά θα πρέπει να ξανατοποθετηθώ αποφεύγοντας βέβαια να απαντήσω στα όσα είπε ο κύριος Υφυπουργός περί άγνοιας, περί ατοπήματος και περί άλλων. Το μόνο που θα του πω είναι ότι σε έναν απόφοιτο καθηγητικής σχολής σαφώς θα πρέπει να μιλάει λίγο διαφορετικά εάν γνωρίζει τι είναι καθηγητική σχολή!
Θα αναφερθώ όμως σε δύο-τρία σημεία. Και πρώτα από όλα θέλω να πω ότι από το 2005 είχαν το δικαίωμα και αυτοί οι απόφοιτοι και όλοι οι άλλοι απόφοιτοι των τμημάτων πληροφορικής να δίνουν στο ΑΣΕΠ. Υπήρξε όμως και άλλη μία υποχρέωση, η οποία τώρα αίρεται, αλλά η τροπολογία ουσιαστικά αφορά τη μη υποχρέωσή τους βέβαια να δίνουν για διδακτική επάρκεια αλλά και την πρόταξη στους πίνακες.
Εγώ επισημαίνω μία παράλειψη, ένα ατόπημα και μία λάθος επιλογή. Η παράλειψη ποια είναι; Το Υπουργείο δεν έστειλε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για να γνωματεύσει και για τα άλλα τμήματα, επικαλούμενο ότι είχε την επιστολή μόνο του Συλλόγου Αποφοίτων Διδακτικής, Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων. Όμως, είχε στα χέρια του και τη δικαστική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που αφορούσε…
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αφού δεν έχουν στείλει τα άλλα Τμήματα στο ΣΑΠΕ.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Δεν πειράζει. Αυτά θα σας σταλούν επί αποδείξει, για να γνωρίζετε. Την κατέθεσα στα Πρακτικά της Βουλής. Δέστε την.
Η δικαστική, λοιπόν, απόφαση λέει ότι οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Κρήτης του Τμήματος Επιστημών έχουν αυτά τα δικαιώματα. Είναι δικαστική απόφαση την οποία πρέπει να την λάβετε υπόψη σας στη νομοθέτηση όχι να την στείλετε απλά στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Η παράλειψη, λοιπόν, είναι ότι δεν στείλατε για όλα, τουλάχιστον για το Πανεπιστήμιο Κρήτης που είχατε στα χέρια σας, την δικαστική απόφαση, η οποία σας είχε επιδοθεί επί Υπουργίας της κυρίας Γιαννάκου ακόμα.
Το ατόπημα ποιο είναι; Το ατόπημα είναι πολύ σοβαρό, ότι ενώ στο αίτημα του Συλλόγου Αποφοίτων Διδακτικής Τεχνολογίας Ψηφιακών Συστημάτων σύμφωνα με το έγγραφο που καταθέσατε εσείς αναφέρατε μόνο για τους αποφοίτους μέχρι το 2007 και αυτό για συγκεκριμένους λόγους, όπως λέει: «το 2006 διενεργήθηκαν σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος με απώτερο σκοπό την μετονομασία σε Ψηφιακών Συστημάτων», αποτέλεσμα είχε την απομάκρυνση καθηγητών που δίδασκαν παιδαγωγικά μαθήματα καθώς και την αντικατάσταση παιδαγωγικών μαθημάτων με μαθήματα άλλων γνωστικών πεδίων.
Οι απόφοιτοι λοιπόν μέσω του Συλλόγου ζητούν μόνο για τους αποφοίτους του 2003-2007 την ένταξή τους στις καθηγητικές σχολές, στο να αναγνωριστεί δηλαδή το ποσό της παιδαγωγικής επάρκειας. Μόνο για αυτούς. Το ατόπημα λοιπόν είναι ότι εσείς με την τροπολογία σας βάζετε το σύνολο των αποφοίτων με τους οποίους είναι τουλάχιστον στην ίδια μοίρα όλα τα άλλα τμήματα της Ελλάδας.
Σας κατέθεσα το πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, το οποίο έχει 20 παιδαγωγικά μαθήματα. Κανείς από το ΠΑΣΟΚ, κανείς από κανένα άλλο κόμμα δεν είπε ότι οι απόφοιτοι του Τμήματος αυτού του Πειραιά δεν πρέπει να ενταχθούν στις καθηγητικές σχολές. Όλοι είπαν «ναι». Είπαμε όμως όλοι οι άλλοι, γιατί μόνο αυτό το Τμήμα; Η δικαιολογία σας δεν ευσταθεί και γιατί δεν στείλατε ερώτημα για τα άλλα τμήματα, παράλειψη, ενώ είχατε στα χέρια σας έγγραφα και στη συνέχεια διευρύνατε αυτό που λέει το αίτημα των φοιτητών καλύπτοντας και άλλα χρόνια χωρίς να βάλετε τα άλλα τμήματα.
Ποια είναι τώρα η λάθος επιλογή; Η λάθος επιλογή είναι να επιμένετε σε αυτήν την τροπολογία. Είναι λάθος πολιτική επιλογή. Τι πρέπει να κάνετε; Κατά την άποψή μου πρέπει να αποσύρετε την τροπολογία και να στείλετε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο τα προγράμματα σπουδών όλων των τμημάτων της Πληροφορικής, να γνωμοδοτήσει για όλα τα τμήματα και στη συνέχεια να νομοθετήσετε επί ίσοις όροις για όλους. Άλλως πραγματικά εδώ αδικείτε όλον τον άλλο κόσμο επειδή δεν βρέθηκε ένας Υπουργός ή ένας Υφυπουργός να στείλει αυτό το αίτημα στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Δική σας η ευθύνη, δική σας και η κριτική από την πλευρά του κόσμου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Ο κ. Βαρβαρίγος έχει το λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΑΡΒΑΡΙΓΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, δεν θα έπαιρνα το λόγο εάν κατά την τοποθέτησή του ο κύριος Υπουργός δεν διέστρεφε σημεία της ομιλίας μου.
Εξηγούμαι: Κατ’ αρχήν, κύριε Υφυπουργέ, εσείς είπατε ότι θέλουμε να καταργήσουμε την παιδαγωγική κατάρτιση των διδασκάλων. Αυτή είναι δική σας άποψη και γνώμη. Εμείς απλώς θέλουμε ισότιμη μεταχείριση και διαφάνεια στις επιλογές. Πως εσείς αξιολογήσατε ότι στο Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και των Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου του Πειραιά οι απόφοιτοι έχουν παιδαγωγική επάρκεια και η Σχολή είναι καθηγητική και οι άλλες σχολές πληροφορικής δεν την έχουν; Αυτό να μας απαντήσετε.
Έκανε μία πρόταση πολύ σωστή ο συνάδελφος ο κ. Κεγκέρογλου προηγουμένως. Ας πάνε τα προγράμματα σπουδών των νομοταγών σχολών στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και ας αξιολογηθούν από εκεί και ας μας πει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ποιοι έχουν παιδαγωγική επάρκεια και ποιοι όχι και ποιοι πρέπει να πάρουν πτυχίο από την ΑΣΠΕΤΕ ή να δίνουν εξετάσεις για παιδαγωγική επάρκεια στο ΑΣΕΠ. Αυτό ζητάμε καθαρά και ίσια, ισότιμη μεταχείριση σε όλους τους νέους.
Ακόμα είπατε ότι εμείς δεν σεβόμαστε τους ωρομίσθιους, τους αναπληρωτές, ότι δεν σεβόμαστε και δεν αναγνωρίζουμε την προσφορά τους. Κάθε άλλο, σεβόμαστε και τιμούμε και αυτούς και όλους τους άλλους νέους εργαζόμενους που θέλουν μία τίμια και καθαρή συμπεριφορά και στάση από την πολιτεία. Δεν θέλουμε και δεν θέλουν την πολιτεία που διαχωρίζει τους νέους στους «κολλητούς» και στους άλλους, που καταργεί το Σύνταγμα, που καταργεί την ισότητα.
.....
---------------------------------------------------------------------------------
....
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Μαθητειάδα: Νομοθετείται για πρώτη φορά. Η απόφαση να επαναλαμβάνεται ανά διετία αποσκοπεί στην ενίσχυση του θεσμού, όχι στη φθορά του θεσμού. Με την προσθήκη που κάναμε στο συγκεκριμένο άρθρο δίνουμε τη δυνατότητα η Επιτροπή να λειτουργήσει με ευελιξία και να λάβει υπόψη και να συνεργαστεί και με άλλους φορείς οι οποίοι εμπλέκονται στην όλη διοργάνωση. Θεωρώ ότι σύντομα θα έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Επιμένετε λοιπόν σ’ ό,τι αφορά την υπόθεση του Τμήματος Διδακτικής-Τεχνολογίας. Για μία ακόμα φορά θα επαναλάβω ότι ουδεμία παρέμβαση έχει ο εκάστοτε Υφυπουργός ή Υπουργός σε αποφάσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Δεν σας κατέθεσα, αγαπητοί συνάδελφοι, κάποια δική μου απόφαση και γι’ αυτό δεν είχα κανένα δισταγμό. Μ’ αυτό που δείχνετε επαναλαμβάνετε αυτό που λέω, ότι δηλαδή αναφέρομαι επί αποφάσεως του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Απόφαση έχω στα χέρια, δεν έχω δική μου απόφαση.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Γιατί δεν το καταθέσατε; Λέει μέχρι το 2007.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Τέλος, σ’ ό,τι αφορά αναπληρωτές και ωρομισθίους, είναι δική μου αυθαίρετη ερμηνεία το πώς τοποθετείστε απέναντι στους αναπληρωτές και τους ωρομισθίους; Παρακαλώ να επιστρέψετε εσείς στα Πρακτικά και να διαπιστώσετε ποιος αξιολογεί ορθώς και ποιος σφάλλει. Εγώ δεν έχω να κάνω κανένα σχόλιο και παραμένω εκεί.
....

1 σχόλιο:

  1. Μια χαρά τα λεει το ΠΑΣΟΚ. Όταν ήταν στην κυβέρνηση γιατι δεν τα εφαρμοζε κιολας;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή