Προς: κ. Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Κοιν: κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
κ. Γιάννη Πανάρετο, Υφυπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Επέκταση αναγνώρισης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας σε αποφοίτους λοιπών Τμημάτων Πληροφορικής»
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Με αφορμή την πρόσφατη αναγνώριση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας στους αποφοίτους του Τμήματος Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων (ΔΤΨΣ), του Πανεπιστημίου Πειραιά, ως απόφοιτοι των λοιπών τμημάτων Πληροφορικής προασπίζουμε το δικαίωμα των χιλιάδων Πληροφορικών της εκπαίδευσης για ισότητα και ισονομία, όπως το Σύνταγμα ορίζει.
Η συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη δίδει στους αποφοίτους του ΔΤΨΣ την απόλυτη πρόταξη στους διορισμούς του ΑΣΕΠ σε σχέση με τους απόφοιτους των λοιπών τμημάτων Πληροφορικής αλλά και την απόλυτη πρόταξη στους πίνακες διορισμών - αναπληρωτών – ωρομισθίων του ΥΠΕΠΘ, ανεξαρτήτως μορίων, καθώς πλέον δεν χρειάζονται να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα παιδαγωγικής επιμόρφωσης της ΑΣΠΑΙΤΕ. Σας παραθέτουμε απόσπασμα από την ομιλία του κ. Χρήστου Παπουτσή από τα πρακτικά της βουλής όταν συζητήθηκε η συγκεκριμένη τροπολογία.
“…Ωστόσο, όμως, επιμένουμε και επιμένουμε ουσιαστικά, ζητώντας ουσιαστικές απαντήσεις και αποκαλύπτοντας την αλήθεια, γιατί η αλήθεια είναι διαφορετική από αυτήν στην οποία αναφερθήκατε προηγουμένως εσείς.
Και γίνομαι συγκεκριμένος. Είναι προσχηματική η επίκληση της δυνατότητας των αποφοίτων του Τμήματος Διδακτικής Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Γιατί; Διότι αυτή υπάρχει ήδη από το 2005. Αυτή η δυνατότητα υπάρχει από το 2005, γιατί τα πτυχία αυτού του Τμήματος αποτελούν τυπικά προσόντα διορισμού στον κλάδο ΠΕ19 Πληροφορικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το 2005. Η συμμετοχή δε στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ στον οποία αναφερθήκατε, χωρίς πτυχίο παιδαγωγικής κατάρτισης, προβλέπεται ήδη με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 2834/2000. Αυτή είναι η νομολογία.
Αφού, λοιπόν, αυτή είναι η νομολογία, αυτός είναι ο νόμος τον οποίο καλείστε να εφαρμόσετε, τότε τι ρόλο παίζει η διάταξη την οποία προτείνετε σήμερα; Ένα μόνο ρόλο, μία μόνο στόχευση. Ποια είναι αυτή; Ο μόνος λόγος θέσπισης αυτής της ρύθμισης είναι η προνομιακή πρόταξη των πτυχιούχων του εν λόγω Τμήματος στους διορισμούς είτε από τον πίνακα διορισθέντων είτε από τον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών, όπως προαναφέρθηκε, και όχι η συμμετοχή τους στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ που έχει, επαναλαμβάνω, θεσμοθετηθεί ήδη από την 1.1.2005.
Αυτή είναι η αλήθεια. Καμία άλλη κατηγορία, καμία άλλη απόδοση ευθυνών, καμία άλλη απόδοση σκοπιμότητας προσωπικά σε εσάς, κύριε Υφυπουργέ. Επαναλαμβάνω και από το Βήμα της Βουλής ότι σας τιμούμε για την πολιτική σας δράση και την πολιτική σας παρουσία, όμως η αλήθεια είναι αυτή. Η βάση της αλήθειας είναι αυτή στην οποία αναφέρθηκα προηγουμένως και επομένως οφείλετε να απαντήσετε ποια είναι η σκοπιμότητα της συγκεκριμένης ρύθμισης. Εάν ισχύει η νομοθεσία όπως αναφέρομαι εγώ -και αναφέρομαι συγκεκριμένα στη νομοθεσία- τότε δεν έχετε παρά να αποσύρετε τη συγκεκριμένη ρύθμιση, διαφορετικά δίνετε προβάδισμα να προτάσσονται στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ οι πτυχιούχοι του συγκεκριμένου Τμήματος. Αυτή είναι η μοναδική αλήθεια…”
Με υπόμνημα μας, το οποίο εστάλη σε όλους τους Βουλευτές, το ΥΠΕΠΘ, τον Πρόεδρο της Βουλής, το Πρωθυπουργικό γραφείο, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κλπ, εκφράζουμε την αντίθεση μας στην εφαρμογή της τροπολογίας και το αίσθημα αδικίας που δημιουργείται σε χιλιάδες Πληροφορικούς της εκπαίδευσης, αιτιολογώντας την στάση μας αυτή.
Υπενθυμίζουμε ότι θεωρούμε το αίτημα των αποφοίτων του τμήματος ΔΤΨΣ απόλυτα δίκαιο, αλλά η αναγνώριση των καθηγητικών σχολών Πληροφορικής θα έπρεπε να επεκταθεί και σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα Πληροφορικής, πράγμα το οποίο δεν έγινε. Σε αυτό το σημείο δείτε τι θέση πήρε ο εισηγητής της τροπολογίας από την αντιπολίτευση κ. Μάρκος Μπόλαρης:
“…Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Έχουμε ένα ζήτημα πάλι στις τροπολογίες, το οποίο αφορά τις καθηγητικές σχολές. Υπάρχει ένα ζήτημα, έχει ξεσηκωθεί όλος ο κόσμος. Δεν υπήρξε μέρα που να μην έχουμε δέκα τηλεφωνήματα από όλη την Ελλάδα. Έρχεται μια σχολή από το πανεπιστήμιο τάδε και λέμε ότι αυτή τη σχολή θα τη δώσουμε ως δικαίωμα στους αποφοίτους να διδάξουν, να είναι καθηγητική σχολή. Το ερώτημα είναι το εξής: Υπάρχουν άλλες ομοταγείς σχολές; Υπάρχουν. Αφού υπάρχουν αυτές οι ομοταγείς σχολές, για ποιο λόγο φέρνουμε μόνο τη μια σχολή από το ένα πανεπιστήμιο; Βάζουμε απολύτως αδικαιολόγητα τα παιδιά από το ένα πανεπιστήμιο, από τη μια σχολή, μπροστά από τα άλλα. …”
Γεννιέται εύλογα πλέον το ερώτημα, γιατί μόνο το Τμήμα ΔΤΨΣ εισήχθη στις καθηγητικές σχολές και οι υπόλοιπες σχολές Πληροφορικής έμειναν έξω; Γιατί όταν όλοι οι απόφοιτοι Πληροφορικής διδάσκουν στα ολοήμερα Δ.Σ σε όλες τις τάξεις (Πρώτη-Δευτέρα-κλπ), το ΥΠΕΠΘ δεν τους θεωρεί παιδαγωγικά και καθηγητικά επαρκείς; Επίσης, πως γίνεται απόφοιτοι σχολών Πληροφορικής που έχουν περισσότερα μαθήματα παιδαγωγικής - διδακτικής από παραδοσιακά τμήματα καθηγητικών σχολών, όπως αυτό του Φυσικού-Μαθηματικού-Χημικού κλπ, να εξακολουθούν να πρέπει να παρακολουθήσουν την ΑΣΠΑΙΤΕ.
Προς αποκατάσταση του αισθήματος κατάφωρης αδικίας που δημιούργησε η αναγνώριση μόνο του Τμήματος ΔΤΨΣ από το ΥΠΕΠΘ ως καθηγητική σχολή, σας παρακαλούμε προς άμεση αναθεώρηση του νεφελώδους πλαισίου των καθηγητικών σχολών Πληροφορικής, με ένταξη όλων των τμημάτων Πληροφορικής του κλάδου ΠΕ19-20 στις καθηγητικές σχολές.
Έως ότου ξεκαθαριστεί το τοπίο των καθηγητικών σχολών Πληροφορικής, ζητούμε να ανασταλεί η εφαρμογή της μεροληπτικής διάταξης για το ΔΤΨΣ, που άφησε η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΠΘ.
Τελειώνοντας, να σας υπενθυμίσουμε και να παραθέσουμε την απάντηση που λάβαμε προσωπικά από εσάς κ. Υπουργέ, η οποία κινείται στα επίπεδα που και εμείς ζητάμε για άρση της ΑΔΙΚΙΑΣ που έχει δημιουργηθεί.
“Η παιδαγωγική και επιστημονική αξιολόγηση των πανεπιστημιακών σχολών που αφορά την επάρκειά των αποφοίτων τους προκειμένου να σταδιοδρομήσουν ως εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι μια σοβαρή και υψηλής ευθύνης διαδικασία που χρειάζεται συνολικό σχεδιασμό. Αντ΄ αυτού η κυβέρνηση με φωτογραφικές ρυθμίσεις και λογική ''διαίρει και βασίλευε'' στερεί την εκπαίδευση από τον σχεδιασμό που έχει ανάγκη με σοβαρές επιπτώσεις στην ίση μεταχείριση των αποφοίτων, στην αξιοκρατία και εν τέλει στην ποιότητα της εκπαίδευσης.
Θέλω να σας ενημερώσω ότι η τροπολογία κατατέθηκε και πρόκειται να ψηφισθεί φαντάζομαι από την κυβερνητική πλειοψηφία στο τέλος Αυγούστου 2009. Το ΠΑΣΟΚ είναι απέναντι σε τέτοιες μεθοδεύσεις.”
Παρακαλούμε για τις άμεσα απαραίτητες ενέργειες εκ μέρους σας για την άρση της ΑΔΙΚΙΑΣ εις βάρος χιλιάδων εκπαιδευτικών Πληροφορικής.
Ο εκπρόσωπος των αποφοίτων Πληροφορικής
Αλέξανδρος Ρονιώτης
Καταρχάς, πολύ καλή επιστολή...
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπουμε, επίσης, ότι όλοι γνωρίζουν ότι φοιτά η κόρη του τέως υφυπουργού στο εν λόγω τμήμα και σπεύδουν να τονίσουν ότι δε πρόκειται για
"...Καμία άλλη κατηγορία, καμία άλλη απόδοση ευθυνών, καμία άλλη απόδοση σκοπιμότητας προσωπικά σε εσάς, κύριε Υφυπουργέ. Επαναλαμβάνω και από το Βήμα της Βουλής ότι σας τιμούμε για την πολιτική σας δράση και την πολιτική σας παρουσία, όμως η αλήθεια είναι αυτή..."
Ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα του, όταν ανάμεσα στις τόσες ύβρεις ακούμε φιλοφρονήσεις...
Θα επισημάνω και πάλι...
Ζητάμε όλες οι σχολές του κλάδου να γίνουν καθηγητικές. Τι πάει να πει "καθηγητικός"; Ζητάμε να μας αποδώσουν μία ιδιότητα, έναν τίτλο που, επί της ουσίας, δε γνωρίζουμε επαρκώς τι είναι...
Στην πραγματικότητα, πρόκειται για καθηγητικά πτυχία αφού και στο πανεπιστήμιο της Παπούας-Νέας Γουινέας αν αποφοιτήσεις φυσικός ή χημικός κτλ και αναγνωριστεί το πτυχίο σου από το ελληνικό κράτος, φέρεις την ιδιότητα του "εν δυνάμει καθηγητή" ασχέτως του Π.Σ. που παρακολούθησες (αν είχε δηλαδή παιδαγωγικά και διδακτικά μαθήματα ή όχι). Για ποιον λόγο, λοιπόν, γίνεται αυτό; Ας σκεφτούμε και πάλι (ανεργίες, συνδικαλισμοί κ.ά)...
Πως θα γίνουν ΟΛΕΣ οι σχολές του κλάδου "παιδαγωγικά επαρκείς"; Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός δηλαδή θα κάνει παιδαγωγικά μαθήματα; Μήπως θα βάλουν κατεύθυνση "Μηχανικοί στην εκπαίδευση" τα πολυτεχνεία; Αυτός που τελειώνει "πληροφορική με εφαρμογές στη βιοιατρική" θα είναι παιδαγωγικά επαρκής; Αυτός που ασχολείται με τα εφαρμοσμένα οικονομικά; Θα είναι επαρκής πληροφορικός αλλά και οικονομολόγος θίγοντας τους οικονομολόγους που δεν είναι επαρκείς...
Έπειτα, είναι έτοιμοι και διατεθειμένοι οι πρόεδροι των τμημάτων να αλλάξουν τα Π.Σ. των σχολών τους; Αυτό σημαίνει προσλήψεις καθηγητών παιδαγωγικής κατεύθυνσης σε τριτοβάθμια ιδρύματα, ανακατατάξεις, υπερβάσεις των αντιδράσεων και μία σειρά άλλων μέτρων. Πέρα από την αναθεώρηση του ρόλου και των στόχων του εκάστοτε ιδρύματος.
Και ποιος θα γνωμοδοτήσει για αυτό; Φυσικά το Π.Ι...Το οποίο, ως γνωστόν, γνωμοδότησε και για το ΔΤΨΣ. Αμερόληπτα πάντοτε...
Και, εν τέλει, αν είναι να γίνουμε κάτι που δε ξέρουμε τι είναι, γιατί δε ζητάμε να μην είναι κανένας κάτι που δε γνωρίζει; Ας καταργηθούν όλες οι καθηγητικές σχολές και ας γίνει ο συνολικός επανασχεδιασμός που προτείνει η κα υπουργός από μηδενική βάση. Αν γίνει κάτι, πρέπει να ισχύσει για όλους τους κλάδους. Αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να προσπαθήσουμε να είμαστε αντικειμενικοί. Αυτή τη στιγμή καίγεται το σπίτι μας. Αύριο θα καίγεται κάποιο άλλο που αργά ή γρήγορα, άμεσα ή έμμεσα θα πλήξει και το δικό μας...
Καταλήγοντας (και έτοιμος να δεχθώ όλες αυτές τις όμορφες επιθέσεις από "συν-αδέλφους" όπως κατά καιρούς είδα ότι συμβαίνει):
Αλέξανδρε, κατά τη ταπεινή μου άποψη, κινείσαι προς τη σωστή κατεύθυνση ενοποιώντας τον κλάδο μέσα από μετριοπαθή στάση. Προσωπικά, θέλω να σε ευχαριστήσω εκ βαθέων για τον χρόνο και την προσπάθεια που καταβάλεις.
Από εκεί και πέρα έχουμε απέναντι μας την ΑΣΠΑΙΤΕ, κάποιους από τους προέδρους των τμημάτων, το Π.Ι., τους μηχανισμούς αδράνειας και ρουσφετολογίας του υπουργείου και άλλα πολλά...
Έχουμε, επίσης, την ανάγκη μας να βλέπουμε τα πράγματα μονοδιάστατα. Συνηθίσαμε τόσο να αδικούμαστε κατάφωρα που, πλέον, βλέπουμε την παραίτηση σαν λύση ή τον καβγά μεταξύ μας σαν εκτόνωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνοψίζοντας, πιστεύω (βλακωδώς ίσως...) ότι αρχικά, ορθώς ζητάμε την επαναφορά στην πρότερη κατάσταση. Διορισμούς και αναπληρώσεις βάσει των ισχυόντων πινάκων προ της τροπολογίας. Όχι γιατί το ΔΤΨΣ δεν αξίζει (ή αξίζει αλλά μας θίγει)την παιδαγωγική επάρκεια. Αυτό ποσώς με ενδιαφέρει στο βαθμό που κάθε απόφαση σε ένα κράτος δικαίου οφείλει να είναι απόρροια σχεδιασμού και αναγκαιότητας. Η κατάσταση σε αυτόν τον τόπο που φέρει το προσωπείο της δημοκρατίας για να καταπατά τα δικαιώματα των πολιτών την επόμενη των εκλογών (ή την προηγούμενη όπως έγινε στη περίπτωση μας), με την εξουσία να βρίσκεται πάντοτε στο απυρόβλητο, έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η συγκεκριμένη απόφαση δεν ωρίμασε μέσα από διεργασίες που αφορούσαν ή αφορούν τις ανάγκες της εκπαίδευσης και, ας είμαστε ρεαλιστές, τις ανάγκες των αποφοίτων ενός τμήματος όταν υπάρχουν τόσα άλλα στην ίδια μοίρα (μόνο η αιτιολογία του κ. Λυκουρέντζου περί συμμετοχής στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ καταδεικνύει ή την πλήρη άγνοια του για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των αποφοίτων του τμήματος ή τη σκοπιμότητα του για λόγους που αδυνατώ να κατανοήσω...). Ούτε είχε έναν χρονικό ορίζοντα που επέτρεψε σε θιγόμενα πρόσωπα να επαναπρογραμματίσουν τις ζωές τους, να ψάξουν για εναλλακτικές, να αποζητήσουν άλλα προσόντα, άλλες εργασιακές εμπειρίες, άλλο τρόπο ζωής, εν γένει.
Ας γίνει μία ουσιαστική προσπάθεια, ας υπάρξει ένας ειλικρινής σχεδιασμός που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εκπαίδευσης, ας ρωτηθούν οι ενδιαφερόμενοι φορείς (φοιτητές και τμήματα)τι προσδοκούν από τις σπουδές τους, ας εξεταστεί ποιες κοινωνικές ανάγκες αποσκοπεί στο να καλύψει κάθε εκπαιδευτικός κλάδος και μετά, ας ονομαστούν κατά περίπτωση τα τμήματα, παιδαγωγικής ή καθηγητικής κατεύθυνσης και ας ξέρει ο κάθε ένας που μπαίνει, τι δικαιώματα εξασφαλίζει... Υπ' αυτήν την έννοια, και με βάση ένα προγραμματισμό τετραετίας (δίνουμε δικαιώματα σήμερα στους εισακτέους των σχολών που θα έχουν αύριο ως απόφοιτοι) ας ονομαστεί το τμήμα ΨΣ (πλέον), το τμήμα πληροφορικής της κωλοπετινίτσας ή το τμήμα εφαρμογών πληροφορικής στην ωρίμανση του αρακά, "καθηγητικό", "παιδαγωγικά επαρκές", "οικολογικό-πράσινο" ή ό,τι άλλο...
Στη χώρα του παραλόγου δε μπορεί κάτι να αλλάξει παρά μόνον αν οι πολίτες αποζητήσουμε μια λογική που υπερβαίνει το προσωπικό συμφέρον...
Μέχρι τότε, δε μπορεί και δεν επιτρέπεται να ανατρέπεται η ζωή κανενός λόγω της άμεσης εγγύτητας ενδιαφερόμενων προσώπων σε δομές της εξουσίας.
Και, ας μη γελιόμαστε, 2 και 3 ή ακόμη και 22 ή 23 μαθήματα, δεν κάνουν ούτε παιδαγωγούς ούτε καθηγητές ή καθηγήτριες. Αν θέλει "αρετή και τόλμη η ελευθερία" άλλο τόσο τη θέλει και τη χρειάζεται η εκπαίδευση. Όσοι έχουμε μπει στα σχολεία γνωρίζουμε σε τι αναφέρομαι.
Συνεπώς, το να εξισωθούμε όλοι υπό μία "παιδαγωγική σκέπη" δεν επιλύει το ουσιαστικό πρόβλημα που συναντάμε μπαίνοντας απροετοίμαστοι στην εκπαίδευση ούτε τις ανάγκες των παιδιών που καλούμαστε να καλύψουμε.
Ας μην ονομαστούμε τίποτε καλύτερα και ας σταματήσει η εισαγωγή στην ΑΣΠΑΙΤΕ (άλλος τραγέλαφος...), να ξεκινήσει νέος κύκλος χαμού και αντιπαραθέσεων...
Μπορώ να πω και άλλα πολλά αλλά είμαι σίγουρος ότι, μονάχα για αυτά που είπα, θα με βρίσετε πολλοί...
Να σας ευχαριστήσω εκ των προτέρων...
Συγχαρητήρια στο κο. Ρονιώτη καταρχήν που αν και μελλοντικός φοιτητής της ΑΣΠΑΙΤΕ που θα πάρει παιδαγωγική επάρκεια για τον εαυτό του, πάραυτα ζητάει την κατάργηση του νομοσχεδίου (άδικο το νομοσχέδιο κ κατ' εμέ). Του χρόνου βέβαια ο κος. Ρονιώτης να είστε βέβαιοι πως ως αναπληρωτής θα ζητήσει να βρεθεί άλλο αγωνιστής να σας εκπροσωπεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια και στους αποφοίτους που επικροτούν τον κο. Ρονιώτη για την προωτοβουλία του να στρέψει την προσοχή όλων στο δέντρο αλλά όχι στο δάσος.
Συγχαρητήρια και στην ΕΠΕ που με τη σειρά της, αντί να πάρει επίσημα θέση στο θέμα, όρισε (?) ένα μέλος της να χρησιμοποιεί το όνομά της για μικροπελατιακές σκοπιμότητες...αν έτσι ξέρει να εκπροσωπεί τα συμφέροντα των μελών της τότε μάλλον το ΔΣ της θα πρέπει να αλλάξει.
Συγχαρητήρια και σε όλους εκείνους που χολένουν και κυρήτουν περί αδικιών στον κλάδο και περί συνασπισμού των πληροφορικών. Να είστε βέβαιοι όμως πως αυτοί που βγάζουν την περισσότερη χολή και κλαίγονται, αυτοί είναι που θα "καβατζώνονται" πρώτοι (βλ. επίλεκτα μέλη της ΕΠΕ).
Και όχι, δεν θα μιλήσω ούτε με ονόματα, ούτε με στοιχεία. Όποιος ενδιαφέρεται, μπορεί να τα ψάξει στο διαδίκτυο (όλα τα στοιχεία βρίσκονται εκεί για όποιον ξέρει πού και πώς να τα ψάξει).
Και ναι, συμφωνώ με τον συνάδελφο που έχει αναρτήσει το προηγούμενο σχόλιο.
Καλά αυτό με την ΕΠΕ πραγματικά δεν το κατάλαβα. Δεν πήρε θέση;;; Επίλεκτα μέλη της ΕΠΕ; Ποιά είναι;;
ΑπάντησηΔιαγραφή