Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2009

Απάντηση στις Δηλώσεις του πρώην ΥΦΥΠΕΠΘ Ανδρέα Λυκουρέντζου στον Κίτρινο Τύπο

Αγαπητοί συνάδελφοι,
πολλοί σας θα είδατε την εκπομπή του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου την Δευτέρα 12/10/2009. Φιλοξενήθηκε το θέμα της τροπολογίας για το ΔΤΨΣ. Στην εκπομπή παραβρέθηκαν οι συνάδελφοι Ελευθερία Σολανάκη, Γεωργία Οικονομίδου και Μανόλης Πλατάκης (πρόεδρος Συλλόγου Αποφοίτων Πληρ/κής 7 Τηλ/νιών, ΕΚΠΑ). (Ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στους συναδέλφους) Όσοι δεν την είδατε, μπορείτε να παρακολουθήσετε αποσπάσματα εδώ:
καθώς και στην ηλεκτρονική εφημερίδα zougla http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=69255&cid=6

Ο κος Λυκουρέντζος σε ηχογραφημένη συνέντευξη αναμάσησε ξανά τα λόγια που είχε πει στη Βουλή περί ΑΣΕΠ, γιατί κατάλαβε ότι έλεγε ψεύδη και προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα με διαφορετικό τρόπο τώρα. Ωστόσο, αυτή τη φορά έκανε μεγαλύτερα ατοπήματα και είπε μεγάλα ψέματα, δίνοντας μας πλέον το δικαίωμα να είμαστε πεπεισμένοι για τις αγνές προθέσεις λόγους που έγινε η τροπολογία.
Ας δούμε τα ψέματα του κου ΥΦΥΠΕΠΘ με τη σειρά:

  • 1ο ΨΕΜΑ (Από τα πρακτικά της Βουλής)
κος Λυκουρέντζος: "...Περίμενα όλες αυτές τις μέρες για να δώσω τις απαντήσεις στη Βουλή διότι απ’ όπου και αν δεχτήκαμε επιθέσεις δώσαμε απαντήσεις, αλλά δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκαν όλοι στο καθήκον να δημοσιεύσουν τις απαντήσεις τις οποίες εμείς δώσαμε από το Υπουργείο. Έτσι λοιπόν σ’ ό,τι αφορά τις καθηγητικές σχολές όπου εντάσσουμε το ένα πανεπιστημιακό τμήμα μετά το άλλο -δεν είναι το πρώτο τμήμα, είναι μία σειρά από τμήματα- το πράττουμε όταν το επιτρέπουν οι αποφάσεις των οργάνων της πολιτείας, τα προγράμματα σπουδών και ανταποκρινόμαστε στα αιτήματα των αποφοίτων, της ακαδημαϊκής κοινότητας. Εν προκειμένω στο πανεπιστήμιο Πειραιά η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, η πρώτη παράταξη, η απόλυτη πλειοψηφία στο Πανεπιστήμιο έχει κάνει «σημαία» της τη διεκδίκηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Είναι η πλειοψηφία η οποία έχει και το σύλλογο των φοιτητών. Επιτέλους, κύριοι συνάδελφοι, σε κανέναν δεν χαριζόμαστε, ούτε προϋπηρεσίες σβήνουμε, όπως υπαινίχθη άλλος συνάδελφος, ούτε κάποιους διορίζουμε. Αποκτούν δυνατότητα να δίνουν εξετάσεις στο ΑΣΕΠ. Αυτή είναι η αλήθεια. Αν αμφισβητείτε και αυτό, με γειά σας, με χαρά σας."

Κε Λυκουρέντζο αυτό είναι το ΨΕΜΑ! Οι απόφοιτοι του ΔΤΨΣ έχουν το δικαίωμα να δίνουν ΑΣΕΠ από το 2005. Επίσης, η τροπολογία αυτή προτάσσει απόλυτα τους αποφοίτους στους πίνακες του ΥΠΕΠΘ, αδικώντας όλους τους αποφοίτους των άλλων τμημάτων Πληρ/κής: Αυτή είναι η αλήθεια
  • 2ο ΨΕΜΑ (Από τα πρακτικά της Βουλής)
κος Λυκουρέντζος: "..Παράρτημα της αποφάσεως του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: Η ΑΣΠΑΙΤΕ η οποία είναι η κατεξοχήν παιδαγωγική σχολή έχει 14 μαθήματα. Το τμήμα στο οποίο αναφερόμαστε έχει 18 μαθήματα. Τι κάνει λοιπόν η πολιτική ηγεσία; Έρχεται το πρακτικό στις 4/3/2009 στο Υπουργείο. Αγαπητέ κύριε συνάδελφε που ενδιαφέρεστε για τα υπόλοιπα τμήματα, ακούστε, σας παρακαλώ. Το πρακτικό λοιπόν ορίζει ότι μόνο το συγκεκριμένο τμήμα μπορεί να χαρακτηριστεί ως διδακτικό και παιδαγωγικό..."
Το τμήμα που δώσατε απλόχερα τη παιδαγωγική επάρκεια έχει αλλάξει οδηγό σπουδών από το 2007 με αριθμό παιδαγωγικών μαθημάτων αντίστοιχο με όλες τις υπόλοιπες σχολές Πληρ/κής. Εσείς ωστόσο δίνετε παιδαγωγική επάρκεια και σε όλους τους αποφοίτους, ακόμη και μετά το 2007, χωρίς να έχουν παιδαγωγική "ανωτερότητα" από όλες τις υπόλοιπες σχολές Πληρ/κής. Αυτή η άνιση μεταχείριση είναι άδικη για τους αποφοίτους των άλλων σχολών Πληρ/κής. Αυτή είναι η αλήθεια.
  • 3ο ΨΕΜΑ (Από την εκπομπή ΚΙΤΡΙΝΟΣ ΤΥΠΟΣ)
Είπατε ότι με τη τροπολογία έχουν πλέον κι απόφοιτοι επαγγελματικά δικαιώματα για τη διδασκαλία της Πληρ/κής. Ωστόσο σύμφωνα με το ΦΕΚ Α' 58/8-4-2009 (4 μήνες πριν τη τροπολογία):
"...Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί και οι πτυχιούχοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης των Τμημάτων που αναφέρονται στα άρθρα 1 και 2, σύμφωνα και με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, δύνανται να ασχοληθούν, ανάλογα με το περιεχόμενο των σπουδών τους, ενδεικτικά με:
α) τη διδασκαλία σε Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, δημόσια και ιδιωτική, σε θεωρητικό, τεχνολογικό και εφαρμοσμένο επίπεδο στους επιστημονικούς τομείς της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών που απαριθμούνται στα άρθρα 1 και 2 αντιστοίχως.
..."

όπου στο άρθρο 2
"Οι πτυχιούχοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Τμημάτων Επιστήμης Υπολογιστών ή Πληροφορικής ή Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ή Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών ή Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών ή Πληροφορικής και Τηλεματικής ή Εφαρμοσμένης Πληροφορικής ή Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική ή Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων, ...." είναι και το ΔΤΨΣ!
Επίσης, στο Φ.Ε.Κ. 246/3-12-2008 υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα για τις εξής σχολές:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ, ΤΗΛΕΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Και στο ΦΕΚ 244/1-12-2008 υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα για τις εξής σχολές:
ΤΕΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Άρα κι εδώ ψεύδεται ο Κος Λυκουρέντζος, γιατί οι απόφοιτοι του ΔΤΨΣ έχουν κατοχυρώσει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τα υπόλοιπα τμήματα Πληρ/κής, 4 μήνες πριν την τροπολογία. Ουσιαστικά παραδέχεται ότι νομοθέτησε μόνο για το ΔΤΨΣ, ενώ σύμφωνα με το ΦΕΚ τα ίδια δικαιώματα είχαν και άλλες σχολές! Αυτή είναι η αλήθεια
  • 4ο ΨΕΜΑ (Από την εκπομπή ΚΙΤΡΙΝΟΣ ΤΥΠΟΣ)
Ο πρώην ΥΦΥΠΕΠΘ ανέφερε ότι έκανε ακριβώς ότι του είπε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Κε Λυκουρέντζο, υπάρχουν αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις που κάνουν ΟΛΑ τα τμήματα Πληρ/κής καθηγητικές σχολές. Έστω ότι χάβουμε ότι ένας ΥΦΥΠΕΠΘ δεν μπορεί να ελέγξει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στην Ελλάδα της διαφάνειας και της αξιοκρατίας. Γιατί ακούσατε επιλεκτικά μόνο το Π.Ι., αλλά τις δικαστικές αποφάσεις ουδέποτε τις πήρατε υπ'όψιν;

Κύριε Λυκουρέντζο πόσα ψέματα θα μας πείτε ακόμη που θα αντικρούονται με επίσημα έγγραφα και αποφάσεις; Τουλάχιστον βγείτε και ζητήστε συγνώμη και παραδεχτείτε το μεγάλο σας λάθος ώστε να μην χρειάζεται να προσπαθείτε να σκαρφίζεστε δικαιολογίες που δεν ισχύουν.

6 σχόλια:

  1. Νομίζω, πάλι είμαστε εκτός...

    Το αν ο κ. Λυκουρέντζος είχε δίκιο ή άδικο, αυτό έχει κριθεί στις συνειδήσεις μας (και από τη στιγμή που η κόρη του φοιτά στο τμήμα, και στις συνειδήσεις του κόσμου). Εμάς, επί του παρόντος, δε μας ενδιαφέρει να "σπιλώσουμε" τον κ. Λυκουρέντζο. Αυτό, να είναι καλά ο άνθρωπος, το έκανε μόνος του και συγχαρητήρια σε όσους τον ψήφισαν και επανεκλέχθηκε...
    Το ζήτημα για εμάς είναι να κατοχυρώσουμε τα δικαιώματα μας. Ο κ. Λυκουρέντζος έχει "τελειώσει" σε ό,τι αφορά τις διεκδικήσεις μας. Το πρόσωπο στο οποίο θέλουμε και πρέπει να στραφούμε είναι η κ. Διαμαντοπούλου η οποία ενώ στις 4 Αυγούστου είχε ταχθεί ξεκάθαρα ενάντια στην εν λόγω ρύθμιση, τώρα τηρεί σιγή ιχθύος. Φυσικά, κατανοώ ότι υπάρχει "φόρτος εργασίας" στο ΥΠΕΠΘ αλλά αναφερόμαστε σε ένα ζήτημα για το οποίο είχε λάβει γνώση δύο μήνες πριν. Συνεπώς, και αν είχε εκφέρει γνώμη μελετώντας, τότε, την υπόθεση, γνωρίζει τις παραμέτρους της και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να ασχοληθεί ιδιαιτέρως για να προχωρήσει, σε πρώτη φάση, σε επαναφορά του ζητήματος στη βουλή και ακύρωση της τροπολογίας (και σε γενικότερο επανασχεδιασμό, ακολούθως, του ζητήματος της "καθηγητικότητας" ή της "παιδαγωγικότητας" των διαφόρων τμημάτων, πληροφορικής και μη...).
    Θεωρώ, άστοχο το ότι στην εκπομπή του κ. Τριανταφυλλόπουλου δεν επικεντρώσαμε στην νέα ηγεσία του ΥΠΕΠΘ και στις προεκλογικές της τοποθετήσεις-δεσμεύσεις. Θεωρώ περιττό, το να καθόμαστε και να τσακωνόμαστε με τον κ. Λυκουρέντζο στο βαθμό που ούτε μπορούμε να κινηθούμε δικαστικά εναντίον του (καθώς στην "δημοκρατική" Ελλάδα η βουλευτική ασυλία προστατεύει πάντες τους βουλευτές για πάσα απόφαση ή αναποφασιστικότητα)και ούτε είναι σε θέση να πράξει, πλέον, ότιδηποτε.
    Η προηγούμενη κυβέρνηση, ορθώς, καταποντίστηκε. Η νέα (παλαιότερη) κυβέρνηση έθεσε, προεκλογικά, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία ως σημαία της νέας διακυβέρνησης του τόπου.
    Για εμάς που θέλουμε να πιστέψουμε για ακόμη μια φορά "στον άνεμο της αλλαγής", ας ζητήσουμε, λοιπόν, από την κ. Διαμαντοπούλου το αυτονόητο: Να εναρμονίσει τις μετεκλογικές της πράξεις με τις προεκλογικές της απόψεις και δημόσιες τοποθετήσεις...
    Δικαστικά είναι δύσκολο και θα πάρει καιρό να δικαιωθούμε. Μία πολιτική παρέμβαση είναι εκείνο που απαιτείται για να μπορέσουμε να αισθανθούμε "ασφαλείς" και δικαιωμένοι...

    Όσο για τον κ. Λυκουρέντζο, μπορεί να ξαγρυπνά ανήσυχος, την αϋπνία του αδίκου...(αν και χρειάζεται συνείδηση για να βιώσει κανείς την ενοχή...).

    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παραθέτω (ξανά) την άποψη μου. Μετά απο την άδικη διαγραφή μου απο την λίστα σας και την διαγραφή του σχολίου μου στο συγκεκριμένο θέμα.

    Έχω ήδη ειδοποιήσει ανθρώπους απο κάθε γωνιά της ψαρακωστούλας που ενδιαφέρονται για το θέμα. Θα επιβλέπουν απο αυτή την στιγμή 16-Οκτ-2009 18:36 το καθεστώς φίμωσης που διατηρείτε. Περιμένουμε να δούμε ποιοί είναι αυτοί που θέλουν να διδάξουν στα παιδιά μας.

    ακολουθεί η άποψη μου
    ---
    [πηγη] http://dimitrispetridis.blogspot.com/2009/10/blog-post.html

    Διακρίνω τέσσερα σύνολα Πληροφορικών με πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τα οποία δεν συμπίπτουν:

    I) το σύνολο των τμημάτων ΑΤΕΙ και ΑΕΙ κατά το ΠΔ.44-2009 Επαγγελματικών Δικαιωμάτων Σχολών Πληροφορικής
    II) το σύνολο των τμημάτων Πληροφορικής κατά τα ΠΕ19 - ΠΕ20
    III) το σύνολο των τμημάτων Πληροφορικής κατά την ποσοτική αξιολόγηση της ΕΠΕ, η οποία είναι βασισμένη σε παγκόσμια πρότυπα της ACM [1], βρίσκεται στο διαδίκτυο [2] και δείχνει ποια τμήματα μπορούν να επικαλούνται δεσμούς με την Πληροφορική Επιστήμη βάσει τον αριθμό των μαθημάτων που διδάσκονται (υποχρεωτικά και επιλογής).
    IV) το σύνολο των τμημάτων Πληροφορικής κατά Προσοντολόγιο Δημοσίου των ΠΔ: 50-200, 347-2003, 44.2005, 115-2006

    Τμήματα Πληροφορικής λογικά είναι τα τμήματα τα οποία ανήκουν στην τομή των παραπάνω συνόλων αφού έχουν

    1) τα απαραίτητα επαγγελματικά δικαιώματα Πληροφορικής (ΠΔ.44-2009)
    2) δικαίωμα διδαχής στην Β' Βαθμια (ΠΔ.44-2009)
    3) τα απαραίτητα 36 μαθήματα Πληροφορικής όπως προτείνουν διεθνείς οργανισμοί [1] και μεταφράζονται από την ΕΠΕ [2]
    4) δικαίωμα διορισμού στο Δημόσιο σε θέσεις Πληροφορικής κατά το Προσοντολόγιο

    Η θεραπεία της Πληροφορικής στα Ανώτατα Ιδρύματα (Τεχνολογικά, Πανεπιστημιακά) συνεπάγεται τον χαρακτηρισμό «καθηγητικής σχολής» κατά τρόπο ίδιο και παρόμοιο με τις σχολές Μαθηματικών, Φυσικής κτλ. Ακόμα πιο κοντά στον όρο «καθηγητική σχολή» είναι μια σχολή Πληροφορικής όταν προστίθενται στο πρόγραμμα σπουδών της και Παιδαγωγικά Μαθήματα. Το ΣτΕ άλλωστε αναγνώρισε την επάρκεια αυτή στα τμήματα Πληροφορικής το 2003. (ΣτΕ 3326-2003)

    Μια από τις ερωτήσεις που προκύπτουν από τα παραπάνω είναι το πως διδάσκουν διάφορα άλλα τμήματα στα ΠΕ19 – ΠΕ20. Μια λογική εξήγηση με αναγωγή δίνεται στην συνέχεια. Στο ΠΕ13 Νομικών και Πολιτικών Επιστημών, οι Πολιτικοί Επιστήμονες μπορούν και διδάσκουν Δίκαιο χωρίς να έχουν επαγγελματικά δικαιώματα Νομικών (δικηγορία, δικαστική, συμβολαιογραφία). Αυτό συνέβη, ενδεχομένως, γιατί έκρινε το κράτος κάποια στιγμή ότι έχουν την απαιτούμενη γνωστική επάρκεια για την διδαχή του μαθήματος του Δικαίου. Οι συγκεκριμένες επιστήμες του ΠΕ13 όμως δεν συνδέονται άμεσα με τον όρο «καθηγητική σχολή» όπως γίνεται στην περίπτωση της Πληροφορικής Επιστήμης. Το γεγονός το ότι δίνεται δικαίωμα σε απόφοιτους συναφών επιστημονικών πεδίων να διδάσκουν κάποιο μάθημα σε κάποιο ΠΕ, δεν συνδέεται άμεσα με την "παιδαγωγικότητα" ή την "καθηγητικότητα" μιας σχολής.

    Υπάρχουν κάποιες σχολές που από την φύση τους (και χωρίς πρόσθετα παιδαγωγικά μαθήματα) οικοδομούν δεξιότητες και ικανότητες στους μαθητές. Δεξιότητες και ικανότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εκτός επιστήμης. Για παράδειγμα η Μαθηματική Επιστήμη, όταν μετασχηματίζεται και διδάσκεται στα σχολεία, μπορεί και οικοδομεί δεξιότητες και ικανότητες που βοηθάνε τους μαθητές μετά-γνωστικά. Σαν παράδειγμα ας πάρουμε την έννοια των συνόλων. Ο μαθητής μαθαίνει να χρησιμοποιεί τα σύνολα σε πολλές άλλες καθημερινές του δραστηριότητες του που δεν είναι απαραίτητα μαθηματικές, αλλά κοινωνικές, διοικητικές, ψυχολογικές κτλ.

    Δεδομένου ότι
    α) Η Πληροφορική Επιστήμη έχει Παιδαγωγική διάσταση [3]
    β) Τα τμήματα Πληροφορικής ανήκουν στην τομή των συνόλων Ι) ΙΙ) ΙΙΙ) και ΙV)
    συνεπάγεται ότι πρέπει να αναγνωριστούν ως καθηγητικές σχολές

    [1] http://www.acm.org/education/curricula-recommendations
    [2] http://review.epe.org.gr
    [3] Διδακτική της Πληροφορικής, Κόμης, ΕΑΠ κεφ.2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ απόλυτα με την ανάλυση του κ. Πετρίδη. Δυστυχώς οι συνετοί άνθρωποι στον κλάδο αποτελούν τη μειοψηφία. Αυτή τη στιγμή φαίνεται πως έχει μεγαλύτερη σπουδαιότητα η ανάδειξη του θέματος στη zoogla και η συμβολή στο παιχνίδι του κ. Τριανταφυλλόπουλου κατά πολιτικών... Ενα "τρελό τρέξιμο" για ακύρωση της τροπολογίας ωστε να μη θιχτούν λίγοι... Με την ακύρωσή της όμως θα πεθάνει και το πάγιο αίτημα των Πληροφορικών για την αναγνώριση των σχολών Πληροφορικής ως καθηγητικές. Και η διχόνια θα συνεχιστεί.....
    Είναι νομίζω η πρώτη φορά που γίνεται μια τέτοια τεκμιριωμένη ανάλυση, η στήριξη της οποίας θα φέρει σίγουρα θετικά αποτελέσματα στον κλάδο. Τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται είναι στέρεα και η ενισχυσή τους και η προσθήκη κι άλλων αναφορών από το κλάδο της Παιδαγωγικής θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα αίτημα προς το ΥΠΕΠΘ και το ΠΙ για την αναγνώριση "επάρκειας" στον κλάδο, ώστε να απαλαχθεί ο πίνακας από το καθεστώς της ΑΣΠΑΙΤΕ. Τότε πραγματικά θα επωφεληθούν όλοι...
    Μπακαλάκος Δημήτριος
    Πρόεδρος ΣυΑΠΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δε θα μπω στην διαδικασία της αντιπαράθεσης, ο καθένας μπορεί να έχει και να τεκμηριώνει την άποψη του (και ο admin το πραγματοποιεί με ιδιαίτερα εμπεριστατωμένο τρόπο).

    Θα πω ωστόσο ότι, η ελληνική εκπαίδευση "βρίθει" από φυσικούς, χημικούς, μαθηματικούς, φιλολόγους κ.ά. που με τις παιδαγωγικές τους προσεγγίσεις και την "καθηγητική" τους ιδιότητα, διώχνουν τα παιδιά από τα σχολεία...

    "Υπάρχουν κάποιες σχολές που από την φύση τους (και χωρίς πρόσθετα παιδαγωγικά μαθήματα) οικοδομούν δεξιότητες και ικανότητες στους μαθητές. Δεξιότητες και ικανότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εκτός επιστήμης."

    Ποιες σχολές δεν το πραγματώνουν αυτό; Η Οικιακή οικονομία; Μήπως η φυσική; Η ιστορία; Η γλώσσα; Το δίκαιο; Η γυμναστική; Ποιο γνωστικό αντικείμενο από όσα προσφέρονται στο σχολείο δεν αποσκοπεί (θεωρητικά πάντοτε) να "εμπλουτίσει" τις γνωστικές (και άλλες) ικανότητες των παιδιών στην περαιτέρω ζωή και διαβίωση τους;
    Άλλωστε, με βάση τον 1566/85 αυτός είναι και ο σκοπός του σχολείου, όχι μόνο η γνωστική-επιστημονική κατάρτιση αλλά και η δημιουργία υπεύθυνων και ολοκληρωμένων πολιτών.
    Η κρίση των γνωστικών αντικειμένων πρέπει να υπερβαίνει την υποκειμενικότητα της αντίληψης μας. Και, ίσως, είναι καλύτερο, ως πληροφορικοί, μηχανικοί ή ό,τι άλλο, να μην ξεχνάμε το πεπερασμένο της γνώσης μας για τα άλλα διδασκόμενα αντικείμενα. Με την ίδια ευκολία που ο μαθηματικός υποστηρίζει την χρησιμότητα της θεωρίας των συνόλων ο καθηγητής της ξένης γλώσσας θα βρει επιχειρήματα να τεκμηριώσει τη θέση του, όπως και ο βιολόγος ή ο χημικός. Επιχειρήματα που, εμάς ως πληροφορικούς, μας διαφεύγουν. Ας μην βιαζόμαστε, λοιπόν, να "εξυψώσουμε" την πρακτική χρησιμότητα της επιστήμης μας έναντι των υπολοίπων.
    Σε ό,τι αφορά τις σχολές πληροφορικής και την επαρκέστατη τεκμηρίωση του "admin" θα πω απλά, πως "η γνώση ενός αντικειμένου δε συνεπάγεται απαραίτητα και την ικανότητα διδαχής του". Κοινώς, μπορεί, κάλλιστα, να είναι ή να μην είναι "πληροφορικής" όλα ή κανένα από τα τμήματα (και σίγουρα μία μακροσκοπική ανάλυση που έρχεται από την πραγματικότητα των πανεπιστημίων του εξωτερικού, δεν είναι το μόνο κριτήριο)και μπορεί ο κάθε απόφοιτος να φέρει ή όχι ένα επίπεδο γνώσεων αλλά εδώ το ζήτημα μας δεν είναι "πόσο πληροφορικοί" είμαστε αλλά το κατά πόσο φέρουμε επαρκώς την παιδαγωγική-διδακτική-καθηγητική ιδιότητα. Το ότι τη φέρουν, αναιτίως και ανεπαρκώς, κατ' εμέ, οι φυσικοί, χημικοί κ.ά. δε συνεπάγεται τίποτε απολύτως για εμάς στον βαθμό που δεν αποσκοπούμε απλά σε επεκτατική ισότητα ενός μέτρου (που κρίνεται ανεπαρκές για την ελληνική πραγματικότητα και άδικο για την επιστημονικότητα των επί μέρους κλάδων) και σε ικανοποίηση των όποιων άμεσων βλέψεων ή αναγκών μας.
    Ξαναρωτώ "τι πάει να πει "καθηγητικός";". Αν δεν απαντηθεί αυτό, όλα τα υπόλοιπα για εμένα, εμένα που είμαι άνεργος αυτή τη στιγμή αλλά θέλω να ελπίζω πως δε θα μπω απλά στη τάξη αλλά θα έχω την επιθυμία να "διδάξω" και όχι να "παρίσταμαι" στο χώρο εφησυχασμένος από την επάρκεια του πτυχίου μου, την αυτοϊκανοποίηση της εικόνας μου ως εκπαιδευτικού, τη «συμπλήρωση» του μισθού μου από τα «ιδιαίτερα» και την ασφάλεια που η παραπαιδεία, στην ευρωπαϊκή Ελλάδα της Αφρικής, μου παρέχει.
    Τονίζω εδώ, πως δεν κατευθύνομαι ενάντια στους συναδέλφους που ζητούν επεκτατική ισότητα της παιδαγωγικής επάρκειας. Απλά, παραθέτω τη θέση μου που είναι απόρροια των δικών μου βιωμάτων και αντιτίθεται στη συνέχιση μίας τέτοιας πραγματικότητας με «βαφτίσεις» τμημάτων και κλάδων δίχως ουσιαστικό αντίκρισμα. Φυσικά, έχοντας ήδη τελειώσει την ΑΣΠΑΙΤΕ, μπορώ να πω με βεβαιότητα πως ούτε η μονοετής (ή τρίμηνη μετά βεβαίωσης, όπως έμαθα τελευταία) φοίτηση στην ΑΣΠΑΙΤΕ λύνει το πρόβλημα. Ο τρόπος με τον οποίο αυτή πραγματοποιείται είναι ενδεικτικός του «πασαλείματος» της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας: «πάρε το χαρτί αφού μπήκες και, σε καλή μεριά…».
    Για το λόγο αυτό, και γνωρίζοντας ότι η παιδεία είναι κεφάλαιο του μέλλοντος, ζητώ επαναπροσέγγιση για όλους και όχι εξίσωση για εμάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τέλός, φίλτατε κ. Μπακαλάκο, το ζήτημα δεν είναι απλά, «να μη θιχτούν λίγοι», ιδιαίτερα όταν αυτοί οι λίγοι κινήθηκαν με βάση τα προβλεπόμενα από το νόμο για να αποκτήσουν τυπικά προσόντα που το ΥΠΕΠΘ όρισε (και το όποιο αιφνιδίως τα ακυρώνει δίχως επαρκή τεκμηρίωση και με πολλές διαφαινόμενες παρατυπίες) αλλά μία συνεπής εκπαιδευτική πολιτική που δεν προτάσσει, δεν αιφνιδιάζει, δεν ακυρώνει αλλά εξυπηρετεί τόσο την ελληνική παιδεία όσο και τους φορείς που την πραγματώνουν. Και, ναι, όταν ζεις στη χώρα όπου τα ποσοστά τηλεθέασης είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη και όταν γνωρίζεις το πως τα ΜΜΕ διαμορφώνουν συνειδήσεις είναι θεμιτό, ιδιαίτερα όταν μία πολιτική παρέμβαση είναι το ζητούμενο, να «εκμεταλλευτείς» με τον τρόπο σου τον όποιο κ. Τριανταφυλλόπουλο ή άλλον προσπαθώντας να εξισορροπήσεις την ανάγκη του για τηλεθέαση με την ανάγκη σου για δικαιοσύνη.

    Ευχαριστώ και πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ προσωπικά δε ξαναγράφω στο συγκεκριμένο forum. Κρατούσα μεχρι τώρα τις επιφυλάξεις μου αλλά πλέον σιγουρεύτηκα ότι ασκείται λογοκρισία και διαγράφονται αρκετα σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή